Home > Proiecte > Cariera > Cum mi-am inceput cariera in software cu un internship la 4PSA & Hubgets

4PSA este o companie de software 100% românească. Nu fac outsourcing, iar codul lor este în totalitate proiectat și implementat în România. Au o experiență de 15 ani pe piața internațională de business communication, iar tehnologiile lor sunt folosite de peste 12.000 de furnizori de servicii și 250.000 de companii mici și mijlocii din toată lumea. In 2006, au fost prima companie din lume care a creat o platformă de telefonie în cloud, VoipNow. In prezent, prin intermediul produsului, peste 4,5 milioane de utilizatori din întreaga lume beneficiază de soluții avansate de telefonie PBX, voce, video, prezență, instant messaging, mobilitate precum și funcţionalităţi de tip call center. În ultimii ani, s-au concentrat pe dezvoltarea unei soluții de comunicare și colaborare pentru companii. Au creat Hubgets, o aplicație care ajută echipele să comunice și să colaboreze rapid, indiferent că se află în aceeași încăpere sau la două oceane distanță.andrei tanasescu

În spatele acestor tehnologii avansate, apreciate la nivel internațional, se află o echipă de software, căreia i s-au alăturat de-a lungul anilor studenți talentați de la Facultatea de Matematică și Informatică și de la Politehnică. Andrei Tănăsescu, absolvent de Matematică-Informatică, face parte din echipa 4PSA din vara anului 2015. Povestea lui Andrei, în prezent Software Engineer în echipa de Backend 4PSA, a început cu un internship în care, după cum mărturisește, a învățat multe lucruri nu numai despre software și lucrul în echipă, ci și despre el însuși.

 

De ce merită să faci un internship?

Pentru că, după părerea mea, internship-ul este un punct de reper important în viața profesională. Indiferent de dimensiunile, renumele sau specificul companiei, este absolut necesar ca, în cele trei luni pe care le ai la dispoziție, să înveți pe cât posibil din fiecare lucru pe care îl faci. Din experiență, pot spune că este esențial să nu te menajezi și să cauți cât mai multe contexte care te forțează să-ți depășești limitele tehnice și personale deopotrivă.

Pentru mine, cel puțin, a fost foarte important să ies din zona de confort. De exemplu, în anul I de facultate, nu mă simțeam suficient de pregătit să aplic. Așa că, abia în anul II, am participat la Cariere 4.0, prilej cu care am cunoscut o parte din echipa 4PSA și am aflat mai multe despre companie. La vremea aceea, nu prea știam ce presupune o platformă PBX în cloud sau ce anume face un furnizor de servicii, însă mi-a fost foarte limpede cu ce limbaje voi lucra – PHP, MySQL, Javascript și alte tehnologii web. Deși aveam mai multe opțiuni, când a venit vremea să decid, am considerat că nu produsul în sine și nici tehnologiile cu care lucrează compania fac diferența, ci experiența directă din perioada de recrutare. Mă refer aici la discuțiile pe care le-am avut cu echipa la standul 4PSA, prezentarea pe care au susținut-o la facultate, precum și cele patru probe de interviu pe care le-am parcurs.

Toate aceste experiențe m-au ajutat să înțeleg că am de-a face cu profesioniști, care au așteptări mari de la mine. Am fost foarte inspirat să evit confortul și să aleg o oportunitate serioasă de învățare.

Cum a fost internship-ul la 4PSA?

Foarte intens. Am avut mult de lucru și, de câteva ori, l-am simțit dificil și stresant. Nu m-am speriat, pentru că am învățat enorm. Am avut ocazia să-mi descopăr limitele și să le depășesc gradual. Am petrecut relativ puțin timp cu introduceri teoretice. După prima săptămână am început să lucrez efectiv la produs, iar după două săptămâni deja mă familiarizasem cu tehnologiile și procesele.

Înainte de internship, îmi doream 3 lucruri: să lucrez în PHP, să câștig experiență și să cunosc oameni frumoși și bine pregătiți. Toate așteptările mele s-au împlinit. Am făcut parte din echipa de backend și am lucrat în principal cu PHP și MySQL, iar pe lângă acestea am interacționat ocazional și cu tehnologiile de frontend. Am fost foarte entuziasmat să lucrez pentru prima dată cu Elasticsearch și Redis (o bază de date distribuită de tip cache), cu atât mai mult cu cât acestea sunt printre cele mai folosite sisteme de stocare a datelor în cloud.

Am lucrat atât la VoipNow, cât și la Hubgets, care la vremea aceea se apropia de primul release. Responsabilitățile au fost complexe și diferite: am rezolvat bug-uri sau probleme de performanță în diferite componente, am contribuit la dezvoltarea componentelor noi care ulterior au fost integrate în produsul final. De exemplu, am creat generarea de avataruri cu litere pentru orice alfabet și importul de contacte din Google în Hubgets.

Pe de o parte, am primit taskuri din care am învățat cum trebuie gândită și implementată o integrare într-un produs complex, precum Hubgets. Pe de altă parte, datorită bug-urilor pe care a trebuit să le rezolv, am trecut prin aproape toate componentele produselor. Așa am descoperit și o latură constructivă în rezolvarea de bug-uri și am ajuns să le apreciez mai mult.

Au fost și momente dificile?

Sigur că am întâmpinat și ceva dificultăți. Mă amuz și acum când îmi amintesc prima zi, când nu reușeam să pornesc unitatea pe care urma să lucrez și îmi era rușine să cer ajutor. Sau cât de tare mă frustra că nu reușeam să rețin toți pașii pe care îi aveam de parcurs când trebuia să-mi reconfigurez serverul după upgrade. Nu-mi vine în minte să fi avut însă vreo problemă majoră. Poate cel mai greu mi-a fost să mă obișnuiesc să scriu documentația cu specificațiile funcționale și de implementare pentru fiecare integrare nouă. În tot cazul, ori de câte ori am avut nevoie de ajutor, colegii și mentorii mei m-au ghidat și m-au sprijinit să merg mai departe, fără teamă. Seniorii din echipă m-au ajutat exact atât cât am avut nevoie. Au fost deschiși și îngăduitori în toate sfaturile pe care mi le-au dat.

Cea mai grea provocare?

După primele două săptămâni, cred că cea mai grea provocare a devenit internship-ul în sine. Sau poate așa am ales eu să-l privesc. În felul acesta, am găsit o motivație în fiecare lucru pe care l-am făcut – inclusiv în a scrie diverse specificații în documentație, deși nu-mi face plăcere în mod deosebit. 🙂

Ce ai câștigat din acest internship?

Sincer, cred că cel mai mare câștig a fost faptul că am evoluat suficient de mult și de repede încât, la final, am reușit să-mi câștig un loc în echipa 4PSA. Dupa 3 luni de internship, am reușit să înțeleg mult mai bine serviciile PBX, nevoile furnizorilor de servicii și ce presupune o platformă de comunicare și colaborare precum Hubgets. Toată experiența de până acum m-a ajutat să mă cunosc mult mai bine în plan profesional, să-mi pun în valoare felul meu perfecționist și organizat de a fi. Am avut bucuria să văd că munca mea este utilă și apreciată. Cred că am câștigat tot ce se putea câștiga.

Ce te-a determinat să rămâi în echipa 4PSA?

Mi-am dat seama cât de mult m-a ajutat experiența din vară. M-au motivat și entuziasmat foarte mult produsele pe care le dezvoltă firma și maniera profesionistă în care se lucrează, până în cel mai mic detaliu. M-a motivat ideea de a lucra intr-o echipa frumoasă, în care toată lumea este animată de aceeași determinare și apreciează, în primul rând, valoarea lucrului bine făcut.

Ai un mesaj pentru studenții care vor să urmeze un internship la 4PSA?

Un internship la 4PSA îți dă ocazia să înveți enorm și să câștigi o experiență reală, lucrând efectiv la produs. Dacă îți dorești cu adevărat să fii mai bun, este imposibil să nu evoluezi într-un mediu atât de competitiv și de pragmatic.

Aplică online la www.hubgets.com/jobs/ sau trimite un e-mail la jobs@hubgets.com.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*